foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Üdvözlöm honlapomon! Célunk, hogy ezen portál hasznos információforrás legyen az otthoni zenehallgatók számára a hifi, zene, zenehallgatás témakörében. Ennek megfelelően a főmenü segítségével kereshet írásaink közül, melyek remélem elnyerik tetszését. Amennyiben nem talál információt az Ön által preferált termékről, szívesen látjuk fórumunkon is!Bővebben...

Audioland

Hírek, információk a hifi világából, zenekultúra

Szavazás

Ha show...

Mindig kimegyek, érdekel a hifi - 25.6%
Csomó ismerőssel össze lehet futni, megyek - 1.2%
Még nem tudom - 39%
Ez sem a régi, már nem megyek - 13.4%
Sosem mentem, most sem fogok - 20.7%

Összes szavazat: 82
Ez a szavazás már befejeződött : 04 nov. 2016 - 18:53

Audioland a Facebookon

Nagaoka MP-110

Írta: Nagy Gábor Pál

Volt nálam korábban Rega P3-ról, mely Nagaokára várt... Nos, a hangszedő megjött, nagy nehezen, 2 hónap alatt a Bártfay audion keresztül. Ha Németországból vettem volna, egy hét alatt itt lett volna. Aztán, amikor épp jól beolvastam, meg lemondtam a rendelést, hirtelen megérkezett... véletlenül. Na mindegy, megjött, és most közreadnék egy rövid személyes véleményt, hátha valakit érint.
Először is a választásról, miért éppen Nagaoka? Egy Rega P3-hoz elég sokféle hangszedő illeszkedik többé-kevésbé jól, elég elvetemült dolog 2 hónapot várni pont erre. Igaz, de sajnos meg volt kötve a kezem, árban nem nyújtózhattam 40 ezer fölé. ÉS, a gép leendő gazdája azt is nagyon szerette volna, hogy a hangszedő hangja illeszkedjen a futómű karakteréhez. Vagyis próbáljam meg kicsit kompenzálni a Rega ismert, kissé súlytalan mély-tartományát, de "Gábor,ez ne menjen a zeneiség rovására" - 30 ezer körüli áron....köszi. 
Nézzük mit vettem számításba, és miért. A Rega RB250 egy 12 gramm mozgó tömegű kar, ebből kell kiindulni ( akik nincsenek otthon a hangszedőválasztás témában, azok most erősen figyeljenek...). Egy lemezjátszó magalkotásánál ( tévedsz ha azt hiszed hogy ez csak összerakás, NEEEEM, ez alkotás....) mindig a hangszedő az első, ehhez választunk kart, meg futóművet. Vagy fordítva is lehet, ha valamelyik komponens már eleve adott - mint most - de ilyenkor beleszorulsz a lyukba mint Micimackó, a lehetőségeid eléggé szűkösekké válnak. A kar és a hangszedő együtt alkot egy rezonancia-rendszert, elsősorban ezt kell kézben tartanunk. Lásd korábbi írásomat a hangkar-hangszedő rezonancia témában. Szóval, Rega 12 g, meg 30 ezer FT, erőteljes mélyek... AT95E kiesett, magasba húz, Goldring 1022 kiesett, drága, Ortofon X1MC kiesett, élettelen, Denon DL-110 kiesett, nincs elég magasa, Ortofon 2M Red kiesik, nincs partiban a Regával, és magas az engedékenysége. Egy gondolat ehhez. Érdekes hogy az Ortofon, szigorúan üzleti alapon, mennyire megvezeti a világot a 2M szériával. A hangszedő alakja sugallja a Rega-orientációt, ugyanakkor a pickup paraméterei messze nem illeszkednek a Rega karokhoz, nem lehet jó az eredmény semmiképp. Volt 2M Blackem, Shibata tűvel...szánalmasan gyenge egy Rega karban. Pedig 120 ezres hangszedő...
Szóba jöhetne a Benz Micro MC25E - amit nem is a Benz gyárt, talán ezért ennyire zenei, de árban megint elszálltunk, pedig ideális választás lenne. Eszembe jutott a másik tutti tipp a 250-eshez, a Goldring Eroica H, az nagyon ide való lenne, az ebay-en talán vehetnék is egyet 40-en belül, de az már nem új, a gazdi pedig azt szeretne. Hm. Mi maradt? Nagaoka vagy Shure. Meg az internet, hogy mit mondanak mások a fórumokon. Végül mindent egybe vetve, eldöntöttem, én, egy személyben, hogy Nagaoka. Paraméterei ideálisan illeszkednek a Rega karhoz, dícsérik az erőteljes mélyeit, a kiegyenlítettségét a többi tartományban, és árban is ott vagyunk, 32 ezer meg az apró.

nagaokaNyitom a kis szürke dobozt, plexi buborék alatt ott figyel a sárga orrú barázdabillegető. Árához képest egyben van, kapunk hozzá csavarokat és csavarhúzót is. Beszerelem, beállítom, először szemre, ez kb. a 80%, már sokszor csináltam. Nem tudok várni a finomhangolásra, túl kíváncsi vagyok ehhez. Lemez, Hans Theessink Rolling Stone, és....kiábrándító hang, döng, egyhangú basszus, tompa, torz magas-közép. Oké, nyers, még sohasem látott vinylt közelről ezelőtt. Lecsavarom a hangerőt, nullára - védem a fülem - és hagyom, hadd ismerkedjenek egymással. Aztán a 6-7. lemez után kezd tisztulni. Először a torzítás szűnik meg, itt az ideje finomhangolni a beállításokat. Megcsinálom, meghallgatom, de elégedetlen vagyok magammal, valami még mindig nem oké. Rájövök, szerintem a Regával van valami, nagyon finoman után kell állítanom az azimuton (a hangszedő függőlegese a lemezhez képest). Még egy trükk, lazítok a kar felerősítő csavarján, a Regák érzékenyek erre, akkor jó ha a kart karbakkal együtt el tudod forgatni egy erősebb oldalirányú mozdulattal. Kell egy alátét is, 2 mm a bak alá, ennyivel magasabb, olyan mint a Denon meg az Ortofonok. Ismét hallgatózok, más világ, nyíltabb, finomabb, már nem egy hangon döng a mély, mintha már kettő, néha háromféle is lenne... 

Az írás az Audio World - Nagy Gábor Pál engedélyével jelent meg, melyet ez úton is köszönünk.
Az eredeti az alábbi linken található:

Az íráshoz szívesen látjuk hozzászólásaikat, tapasztalataikat a fórumunkon, a megfelelő topicokban.


 

Copyright © 2017 Audioland. Minden jog fenntartva.