foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Üdvözlöm honlapomon! Célunk, hogy ezen portál hasznos információforrás legyen az otthoni zenehallgatók számára a hifi, zene, zenehallgatás témakörében. Ennek megfelelően a főmenü segítségével kereshet írásaink közül, melyek remélem elnyerik tetszését. Amennyiben nem talál információt az Ön által preferált termékről, szívesen látjuk fórumunkon is!Bővebben...

Audioland

Hírek, információk a hifi világából, zenekultúra

Szavazás

Ha show...

Mindig kimegyek, érdekel a hifi - 25.6%
Csomó ismerőssel össze lehet futni, megyek - 1.2%
Még nem tudom - 39%
Ez sem a régi, már nem megyek - 13.4%
Sosem mentem, most sem fogok - 20.7%

Összes szavazat: 82
Ez a szavazás már befejeződött : 04 nov. 2016 - 18:53

Audioland a Facebookon

Aisca Orange MM3-F phono előerősítő

Írta: Szalontai László

Napjainkban egyre többen vágnak bele, vagy újra visszatérnek a fekete lemezek világába. A számítógépes lejátszás lassan kezdi felváltani a CD-t, de szerencsére a hanglemezek túl nagy falatnak bizonyulnak még aliscalogomindig, évek óta folyamatosan növekednek az eladások. Pedig nem egyszerű világ ez: sok mindennek kell pontosan passzolnia, megfelelő türelemmel, figyelemmel, gondossággal kell lenni iránta. Miután az ember fia eldöntötte, hogy belevág eme csöppet sem egyszerű, de annál érdekesebb és izgalmasabb világba, hamar el fog jutni oda, hogy szüksége van egy RIAA korrektorra, legyen az beépített, vagy különálló. Mivel az újabb készülékek általában már nem tartalmaznak integrált phonot, valamint az olcsóbb készülékek beépített megoldásai általában csak egy nagyon alap szintet képviselnek, ilyen esetben csakis egy külső megoldás jöhet számításba. Sokan nem tulajdonítanak túl nagy jelentőséget neki, pedig igencsak nagy hatással bír a kapott hangra.

A következőkben egy magyar gyártó, az Aisca Orange legújabb, MM3-F típusú phonoját mutatom be:

Ennek a készüléknek az elődje már szerepelt oldalunkon, igaz én azt nem hallottam. Külseje ahhoz képestvnem változott, ugyanaz az egyszerű és gazdaságos alumínium dobozka, melyet egy külső hálózati transzformátor táplál, melyben cserélhető a tápkábel. Szerintem ezzel semmi gond, mivel kis berendezés, ha netalán valakinek esztétikailag nem jön be, könnyen el lehet dugni egy-egy nagyobb készülék mögé, vagy egyedi kérés alapján lehetőségünk van (felár ellenébe) egy igényesebb külső alá dobozolni az elektronikát, így tehát aki számára csak a kapott hang számít, nem kell mindenképpen megfizetnie a külcsínt. Kapcsolástechnikája csatornánkét 3db térvezérlésű félvezető elemre épülő, zárt hurkú visszacsatolást nem tartalmazó hálózat. Tápegysége feszültségkétszerező AC/ DC konverter. Az 1976-ban megjelent RIAA IEC korrekciós szabványt alkalmazza.

Számunkra viszont a hangja a legfontosabb, lássuk tehát hogyan is muzsikált.

A meghallgatás körülményei:

Rendszer 1:
Hangsugárzó: Triangle Genése Quartet
Erősítő: Ayon Spirit
Lemezjátszó: JVC QL-Y55F, Benz Micr Wood L, Audio Technica 110E
Phono: Whest PS20.+MsU20
Kábelek: Siltech SPX-800 tápkábel, Siltech-SQ88 MKII összekötő, Crystal Copper hangsugárzó kábel

Rendszer 2:
Hangsugárzó: Kef Chorale
Erősítő: Lecson Stereo
Lemezjátszó: Thorens TD160 S Mk V - Linn Basic - Grado Reference Platinum
Kábelek: Analysis Power Oval Ten tápkábel, Van Den Hul The Bay C5 összekötő, BCD Engineering Genius hangsugárzó kábel
 
Rendszer 3:
Hangsugárzó: Royd Sintra
Erősítő: Exposure XV
Lemezjátszó: Sansui SR 4040 - Shure M95 ED
Kábelek: Fapaci T1 tápkábel, Siltech New York összekötő, Polk Cobra hangsugárzó kábel


Jellemzés

A készüléket egy Audio Technica 110E hangszedővel együtt kaptam. Nem volt egyszerű dolguk, mivel nagyságrendekkel drágább hangszedő- phono páros helyét vették át. Ha őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, hogy nem tetszett az előadás. Nem volt rossz, csak kevés. Egyszerűen mindenben kevesebb, mint amihez szoktam és mint tudjuk az ember füle könnyen hozzászokik a jóhoz, utána már nehezen áll vissza egy szerényebb előadásra. Ezzel én sem voltam másként, de hallgattam, több napon keresztül, hol háttérzeneként, hol leültem elé és azt kell mondjam, hogy mindig egységes, kiegyenlített és durva hibáktól mentes előadást tapasztaltam. Persze nem voltak meg a megszokott finomságok, részletek, színpadkép stb, de 4-5 nap után egyre többet és többet ültem le zenét hallgatni. A maga egyszerűségével és egységes, kerek előadásával egyre jobban megbarátkoztam. A korrektor a hangszedő jelén nagyon sokat erősít, nagyságrendekkel magasabb hangerőt produkál, mint egy átlagos külső, vagy belső elektronika, olyannyira, hogy egy kíváncsi próba erejéig, az alacsony kimenetű MC hangszedőmet is kellően hangosan meg tudta szólaltatni. Dave Matthews albumán helyes ritmusú és direkt előadást produkált, valamint a készülék alisca +keményebb karaktere is jól illett a műfaj sajátosságaihoz. Coltrane, Blue Train lemezének hangulatát jól tolmácsolta, de a fúvós hangszerek kissé testetlenek voltak. Mindnigt Blues felvételről Kenny Burrell gitározása kissé keményre sikeredett, valamint a lecsengések és az apró finomságok is hiányoztak, viszont végig energikus maradt. A hangszerhangok alapjaiban véve természetesen szólaltak meg, de mindegyiket egy kissé komor hangulat fedte. Klasszikus műveknél lehetett volna lágyabb, de itt is stílus független produkciót mutatott, nem akarta többnek mutatni tudását a valós képességénél. Azonban úgy éreztem, hogy ki kellene próbálnom egy (talán) jobban hozzáillő rendszerben is, ami rögtön kettő is volt, de ne szaladjunk ennyire előre. Szóval útra keltünk, magunk mögött hagyva az AT 110E hangszedőt. Második rendszerben sokkal jobban érezte magát, amit már az első másodpercekben is érezni lehetett. Viszonyítási alap a belső phono fokozat volt, amit minden tekintetben könnyedén túlszárnyalt. Terjedelmesebb, stabilabb, pontosabb lett a hangkép, több részlet is megjelent Kolinda első lemezéről. Tisztán érződött, hogy a Grado hangszedővel jobban meg tudja mutatni tudását, mint az Audio Technikával. J. B. Lenoir füstös blues zenéje is jól állt neki, a kissé sötétebb hangulatot jól átadta. Végül még egy harmadik rendszerben is próbára tettem, ahol az itthon mindenki által elismert Mellorn Stream ellen is megmutathatta tudását. Metallica zenéjén nem is volt rosszabb a Mellornnál, inkább csak másabb, pörgősen, kellően stabil színpadképpel, frissen és dögösen szólt. Jazzen a nagybőgő húrjai ugyan dúsak voltak, de maradt bennük egy hűvösebb és ridegebb tónus, valamint lehetett volna nyitottabb is. Elegendő lendülete volt a ritmusnak, a mélyek végig kontrolláltak maradtak. Klasszikus műveknél viszont már nem tudott versenyben maradni a Streammel, ami lágyabb, folyékonyabb, levegősebb és jobb felbontású előadónak bizonyult.

Végszó

Összességében egy kellemes és sokáig hallgatható, stílus független készüléket ismerhettem meg. Egyik rendszerben sem vált soha bántóvá, mindvégig nyugodt, de mégis friss maradt. Karakteréhez jobban illettek a keményebb rock lemezek, mint a klasszikus előadások. Mint kiderült, méltó partnere tud lenni akár a magasabb osztályú MM hangszedőknek is. Előnye még, hogy lehetőségünk van a meglévő, vagy kiszemelt hangszedőhöz finom hangolni a gyártó által. Aki fejleszteni szeretné belépő szintű analóg rendszerét, de mégsem szeretne nagy kiadásokba bocsátkozni, bátran tegyen vele egy próbát, kellemes meglepetésekkel szolgálhat.

Műszaki jellemzők:

Mérete: (Sz x Ma x Mé) 100mmx80mmx150mm:
Bemenő impedancia: 47K/20KHz
Erősítés: 200/1KHz
Jel-zaj viszony: 72dB
Harmonikus torzítás: >0,02%/1KHz
A RIAA karakterisztika pontossága: 20Hz-20KHz (+-1,5dB)
Tápegység zajszint: 100nV alatt/ 5Hz-100KHz
 
Ára 40.000 Ft+Áfa (egyedi külső + 15-20.000 Ft)

Gyártó: Alisca Orange

2013. augusztus

Copyright © 2017 Audioland. Minden jog fenntartva.